Na czym polega skuteczne pozycjonowanie stron? 

  • 30.09.2020, 14:00
  • Grupa Tipmedia
Na czym polega skuteczne pozycjonowanie stron? 
Pozycjonowanie stron internetowych, czyli Search Engine Optimazation (w skrócie SEO), to wieloaspektowe działanie mające na celu poprawę widoczności Twojej witryny w wynikach wyszukiwania Google i innych, popularnych wyszukiwarek internetowych. Dzięki dobrze przeprowadzanemu pozycjonowaniu znacznie wzrośnie ruch w obrębie Twojej witryny, co pozwoli Ci na zdobycie nowych klientów lub zagwarantuje współpracę z reklamodawcami.  

 

Podczas pozycjonowania stron największe znaczenie ma ich optymalizacja techniczna oraz staranny dobór treści, które mają znaleźć się na witrynie. Web developer musi zadbać o odpowiednie metatagi, preferowaną przez wyszukiwarki strukturę nagłówków i właściwe linkowanie wewnętrzne. Wyszukiwarki internetowe biorą pod uwagę również prędkość ładowania się strony, jej responsywność i posiadanie wersji mobilnej. Dla wysokiego pozycjonowania obowiązkowe jest posiadanie przez domenę certyfikatu SSL i bezpiecznego protokołu HTTPS. Dodatkowy niezbędny element pozycjonowania to linki odsyłające do witryny z innych stron, czyli tzw. link building. Na SEO mają zatem wpływ również social media. 

Pozycjonowanie stron internetowych a rozbudowa treści 

Bezpośrednimi łącznikami pomiędzy stroną internetową a wyszukiwarką są frazy kluczowe. To najczęściej wpisywane przez użytkowników wyszukiwarek zapytania dotyczące danej branży. Może być to choćby usługa i jej lokalizacja, na przykład „fryzjer Wrocław”, często z przymiotnikiem wartościującym, jak „dobry” czy „najlepszy”. Wiele słów kluczowych nie jest jednak tak oczywistych, dlatego do ich ustalania konieczne jest stosowanie specjalnych narzędzi SEO.  

Wyznacznikiem jakości treści znajdujących się na Twojej stronie internetowej nie są jednak wyłącznie dobrze dopasowane frazy kluczowe. Tekst powinien spełniać szereg wymogów technicznych, takich jak unikalność treści, odpowiednia długość i rozmieszczenie nagłówków. Treść musi mieć prawidłową składnię, nie zawierać błędów ortograficznych i interpunkcyjnych. Powinna być także po prostu ciekawa i użyteczna dla czytelnika.  

Jak sprawdzić, czy pozycjonowanie działa? 

Decydując się na pozycjonowanie stron internetowych, warto skorzystać z usług doświadczonej firmy SEO. Wyznacznikiem wysokiego poziomu działania pozycjonerskiego jest choćby oficjalny certyfikat Google Analytics. Po wstępnym audycie specjaliści są w stanie przedstawić konkretną strategię optymalizacji strony względem najpopularniejszych przeglądarek internetowych. Rzetelna firma będzie również w stanie zagwarantować konkretne, miarodajne efekty. Do ich weryfikowania służą regularnie przygotowywane audyty oraz raporty generowane poprzez narzędzia takie jak Google Analytics czy Google Search Console. Statystyki powinny być analizowane przez doświadczonych specjalistów SEO, którzy następnie omawiają z klientem efekty swojej pracy.  

Należy mieć świadomość, że pozycjonowanie stron stanowi proces długotrwały i nieprzerwany. Z tego powodu działania pozycjonerskie muszą być wdrażane regularnie do końca funkcjonowania witryny. Część efektów można odnotować już bezpośrednio po wprowadzeniu zaleceń optymalizacyjnych, a na niektóre trzeba będzie czekać nawet do kilkunastu miesięcy.

Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl

Grupa Tipmedia
Materiał Partnera
Podziel się: