Zalety korzystania z etykiet wielowarstwowych
Druk etykiet samoprzylepnych skierowany jest do różnych branż, ale szczególnie popularny jest w przemyśle kosmetycznym, farmaceutycznym, chemicznym i spożywczym. Etykiety zawierają niezbędne informacje na temat składu, sposobu działania i zastosowania produktów. Opcja wielowarstwowa jest niezbędnym rozwiązaniem, przy małych opakowaniach, na których nie sposób umieścić wszystkich tych komunikatów. Na większych produktach pozwala na użycie większej czcionki, dzięki czemu tekst staje się bardziej czytelny. Kolejnym atutem jest uzyskanie miejsca na dodatkowe informacje, dzięki czemu zwiększamy atrakcyjność samego produktu. Na dodatkowych warstwach można umieścić przepis, kupon konkursowy lub w przypadku produktów skierowanych do dzieci, krzyżówki czy łamigłówki. Forma taka jest dla potencjalnego klienta ciekawa i angażująca, zwiększa oddziaływanie marketingowe. W przypadku towarów eksportowanych na rynki zagraniczne wielowarstwowa etykieta jest często jedynym rozwiązaniem, które umożliwia umieszczenie treści w różnych wersjach językowych. W produkcji etykiet wielowarstwowych specjalizuje się m.in. cyfrowa drukarnia etykiet Arti-Bau (artibau.pl).
Rodzaje etykiet wielowarstwowych
Każda profesjonalna drukarnia etykiet dysponuje co najmniej kilkoma rodzajami produktów wielowarstwowych. Do najbardziej popularnych należą:
- etykiety dwustronne: posiadają one nadruk na stronie z klejem i najczęściej używane są na opakowaniach transparentnych,
- etykiety typu booket: składają się z etykiety bazowej z wkładką w formie papierowej ulotki,
- etykiety peel-off: na przykład etykiety trójstronne po otwarciu, których klient dostaje dostęp do kolejnych informacji o towarze.
Zastosowanie specjalistycznych maszyn do druku pozwala na drukowanie etykiet w różnych wariantach, na wybranym przez zamawiającego materiale. Dzięki temu można dopasować etykietę odpowiednio do przeznaczenia produktu. Zastosowanie mają również różne rodzaje klejów. Aby etykieta spełniała wszystkie wymagania, ważna jest też metoda drukowania.
Metody druku etykiet wielowarstwowych
Druk etykiet może odbywać się na dwa sposoby – analogowo (druk fleksograficzny) i cyfrowo (druk inkjetowy). Druk fleksograficzny wymaga zastosowania specjalnego polimeru, ale daje też więcej możliwości. Pracując tą metodą, można etykietę wzbogacić o lakierowanie, złocenie czy laminowanie. Możliwy jest też zadruk, nawet od strony kleju. Druk inkjetowy jest z kolei tańszy, a jego zastosowanie umożliwia swobodną edycję i łączenie różnych etykiet. Pozwala też na uzyskanie tanich druków testowych. Nowoczesne maszyny do druku oparte są na technologii hybrydowej, która wykorzystuje właściwości obu powyższych metod. W efekcie otrzymujemy wysokiej jakości etykiety samoprzylepne na roli. Sposób zwoju roli może być różny w zależności od rodzaju maszyn i urządzeń etykietujących, dla których jest przeznaczona. Produkt taki jest idealnie dopasowany do potrzeb produkcji, zarówno pod względem funkcjonalności, jak i wygody umieszczenia na opakowaniu.
Drukarnia Etykiet Arti-Bau
ul. Brzozowa 8
55-040 Ślęza
Tel. 717822678