Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 14 czerwca 2025 11:18
Reklama

Chcesz, by Twój hotel przyciągał nowych gości? Pomoże Ci w tym wyszukiwarka Google

Konkurencja na rynku hotelarskim zazwyczaj jest spora, zwłaszcza w przypadku miejsc szczególnie chętnie odwiedzanych przez turystów. Żeby więc dotrzeć do jak największej grupy turystów, należy postawić na odpowiednie metody marketingowe. Te natomiast w dużej mierze skupiają się wokół internetu.
  • 04.02.2021 15:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Chcesz, by Twój hotel przyciągał nowych gości? Pomoże Ci w tym wyszukiwarka Google

 

Trudno się temu dziwić. W końcu to właśnie w sieci najczęściej goście szukają noclegu. Niezależnie od tego, czy udają się na wakacje, krótki, weekendowy wypad na miasto czy w podróż służbową. Hotele muszą to wykorzystać – najlepiej poprzez przygotowanie strategii skupiającej się na wyszukiwarkach internetowych.

SEO dla hoteli – na czym polega i jakie korzyści zapewnia?

Obecność w narzędziu Google wydaje się kluczowa dla tego typu podmiotów. W ten sposób stwarzają sobie bowiem okazję do tego, aby potencjalni goście odkryli ich hotel podczas przeszukiwania internetu. Jeśli do tego dojdą pozytywne opinie dotychczasowych klientów, istnieje duża szansa na to, że będzie on cieszył się dużym zainteresowaniem.

Oczywiście sama obecność w wyszukiwarce nie wystarcza. Niezwykle ważne jest również to, aby uzyskać w niej odpowiednio wysoką pozycję. To właśnie zapewnić może kampania SEO, prowadzona na przykład przez agencję marketingową pokroju AFTERWEB, która zajmuje się następującymi czynnościami:

  • pozycjonowanie lokalne – skupia się na klientach z tego samego miasta i regionu, czyli na osobach, które są w stanie szybko do hotelu przyjechać. Tego typu starania związane są między innymi ze stworzeniem sieciowej wizytówki w systemie Google Moja Firma, a także wykorzystaniem fraz kluczowych wskazujących na lokalizację hotelu,
  • pozycjonowanie krajowe – oczywiście klienci lokalni nie wszyscy goście, dlatego warto kierować się również do osób z pozostałych części kraju. Taka kampania powinna obejmować nie tylko odpowiednie frazy kluczowe, ale też link building oraz optymalizację strony internetowej, by stała się bardziej przyjazna dla użytkowników i robotów indeksujących,
  • content marketing – czyli tworzenie atrakcyjnych treści, które pozwolą na budowę pozytywnego wizerunku firmy, jak również na „nakręcanie” rozgłosu wokół niej.

Czy warto postawić na pozycjonowanie hotelu w wyszukiwarce Google?

Trudno opierać całą działalność hotelu na obecności w internetowych biurach podróży. Klientów należy szukać także poza tego typu serwisami. Wyszukiwarka internetowa wydaje się do tego wręcz stworzona. Firmy są bowiem w stanie dotrzeć do konkretnej grupy odbiorców zainteresowanych pobytem w miejscu, w którym działają.

Sprawnie przeprowadzona strategia marketingowa będzie więc sposobem na znaczne zwiększenie liczby gości odwiedzających hotel. Zwłaszcza że Google pozwala im na publikację opinii o pobycie. Będzie to więc także jeden z elementów budowania pozytywnego wizerunku firmy. Oczywiście pod warunkiem, że cała strategia zostanie zrealizowana w sposób prawidłowy.

Materiał zewnętrzny


Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: LupusTreść komentarza: Narazie zabawa. Oglądaliśmy rzuty. Grzmi tylko oszczepniczka małolatka U-14. Za rok prawda o potędze wyjdzie albo nie. Kto wejdzie na bieżnię, ten jest lekkoatletą, a ten kto z nimi jest na bieżni jest trener z nazwy. Data dodania komentarza: 16.05.2023, 20:44Źródło komentarza: Lekkoatletyka. Sukcesy brodnickich biegaczyAutor komentarza: KuracjuszkaTreść komentarza: Ale NUMER opisał super Redaktor Bogumił! A tak naprawdę - to z czekaniem do sanatorium - to też numer i to w kolejce długiej! A tyle dajemy na NFZ, by zdrowym być i marzyć, by mieć wciąż te dzieścia lat.. kuracjuszka, ale jeszcze bez numeru.....Data dodania komentarza: 11.05.2023, 20:13Źródło komentarza: Sanatoryjny numer 4457Autor komentarza: joko Treść komentarza: Niech się wasz trener nie chwali . Słyszałem ze dawniej jemu wszystkie plany przysyłał i był na obozach jakiś trener z Iławy. Dlatego w mukli miał nawet mistrzów Polski na 400m i w sztafetach. Teraz leci na jego planach, ale wyników medalowych to oni od 6 lat nie mają, bo z tego trenera zrezygnował. Mukla ma nawet dobry do LA stadion a lepiej żeby miała dobrego trenera do medali. Chyba że wpadnie mu jakiś zawodnik co był już mistrzem Polski, to może zrobi z niego mistrza województwa. Data dodania komentarza: 9.04.2023, 09:00Źródło komentarza: Lekkoatletyka. Pot i ciężka pracaAutor komentarza: lolek Treść komentarza: Mierne ta wyniki latem mieliścieData dodania komentarza: 8.04.2023, 20:30Źródło komentarza: Lekkoatletyka. Pot i ciężka pracaAutor komentarza: WiKTreść komentarza: Życzę powodzenia i zachwyconych gości. Oczywiście ciekawa jestem jak kaczka się udała?Data dodania komentarza: 7.04.2023, 23:17Źródło komentarza: Kaczka faszerowana kasząAutor komentarza: CzesiaTreść komentarza: Super Wiesiu! Takie danie po nowemu zrobię na te Święta, bo do tej pory głównym dodatkiem był ogrom jabłek... Dzięki za przepis.. Dam znać, jak smakowała gościom... pozdrawiam już z apetytem! CzesiaData dodania komentarza: 7.04.2023, 17:17Źródło komentarza: Kaczka faszerowana kaszą
Reklama
Reklama