Trudno się temu dziwić. W końcu to właśnie w sieci najczęściej goście szukają noclegu. Niezależnie od tego, czy udają się na wakacje, krótki, weekendowy wypad na miasto czy w podróż służbową. Hotele muszą to wykorzystać – najlepiej poprzez przygotowanie strategii skupiającej się na wyszukiwarkach internetowych.
SEO dla hoteli – na czym polega i jakie korzyści zapewnia?
Obecność w narzędziu Google wydaje się kluczowa dla tego typu podmiotów. W ten sposób stwarzają sobie bowiem okazję do tego, aby potencjalni goście odkryli ich hotel podczas przeszukiwania internetu. Jeśli do tego dojdą pozytywne opinie dotychczasowych klientów, istnieje duża szansa na to, że będzie on cieszył się dużym zainteresowaniem.
Oczywiście sama obecność w wyszukiwarce nie wystarcza. Niezwykle ważne jest również to, aby uzyskać w niej odpowiednio wysoką pozycję. To właśnie zapewnić może kampania SEO, prowadzona na przykład przez agencję marketingową pokroju AFTERWEB, która zajmuje się następującymi czynnościami:
- pozycjonowanie lokalne – skupia się na klientach z tego samego miasta i regionu, czyli na osobach, które są w stanie szybko do hotelu przyjechać. Tego typu starania związane są między innymi ze stworzeniem sieciowej wizytówki w systemie Google Moja Firma, a także wykorzystaniem fraz kluczowych wskazujących na lokalizację hotelu,
- pozycjonowanie krajowe – oczywiście klienci lokalni nie wszyscy goście, dlatego warto kierować się również do osób z pozostałych części kraju. Taka kampania powinna obejmować nie tylko odpowiednie frazy kluczowe, ale też link building oraz optymalizację strony internetowej, by stała się bardziej przyjazna dla użytkowników i robotów indeksujących,
- content marketing – czyli tworzenie atrakcyjnych treści, które pozwolą na budowę pozytywnego wizerunku firmy, jak również na „nakręcanie” rozgłosu wokół niej.
Czy warto postawić na pozycjonowanie hotelu w wyszukiwarce Google?
Trudno opierać całą działalność hotelu na obecności w internetowych biurach podróży. Klientów należy szukać także poza tego typu serwisami. Wyszukiwarka internetowa wydaje się do tego wręcz stworzona. Firmy są bowiem w stanie dotrzeć do konkretnej grupy odbiorców zainteresowanych pobytem w miejscu, w którym działają.
Sprawnie przeprowadzona strategia marketingowa będzie więc sposobem na znaczne zwiększenie liczby gości odwiedzających hotel. Zwłaszcza że Google pozwala im na publikację opinii o pobycie. Będzie to więc także jeden z elementów budowania pozytywnego wizerunku firmy. Oczywiście pod warunkiem, że cała strategia zostanie zrealizowana w sposób prawidłowy.