Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Bydgoszczy jest w trakcie opracowywania dokumentacji na rozbudowę DK15 na odcinku Tywola - Brodnica - Tama Brodzka (etap III), która między innymi obejmuje odcinek, na którym 19 kwietnia doszło do wypadku. Obecnie trwa procedura uzgadniania raportu o oddziaływaniu tej inwestycji na środowisko. Po zatwierdzeniu raportu, do Urzędu Wojewódzkiego zostanie złożony wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Planowane jest, że stanie się to jeszcze w tym roku. Przetarg na roboty budowlane planowany jest na połowę 2022 r., stąd według harmonogramu lata realizacji to 2022-2024. Utrzymanie powyższego harmonogramu jest uzależnione od uzyskania środków finansowych na realizację zadania.
W ramach inwestycji przewiduje się budowę infrastruktury dla pieszych i rowerzystów na całej długości odcinka. W miejscu, gdzie doszło do wypadku, po lewej stronie jezdni (patrząc w kierunku Ostródy) powstanie ciąg pieszo-rowerowy o szerokości 3,5 m, oddzielony od jedni pasem zielni o szerokości 1 m. Ponadto na odcinku od ul. Strażackiej do ul. Żmijewskiej (w połowie długości odcinka) zlokalizowane zostaną zatoki autobusowe wraz z oświetlonym przejściem dla pieszych i wyspą azylową. Przewidziana jest również budowa dwóch rond: na skrzyżowaniu krajowej "15" (ul. Sikorskiego) z ul. Strażacką (przy stacji paliw Orlen) oraz z ul. Żmijewską (przy Zajeździe Europa).
Napisz komentarz
Komentarze