Samorząd województwa kujawsko-pomorskiego starannie przygotowuje się do przetargu, który wyłoni operatorów regionalnych kolejowych przewozów pasażerskich obsługujących linie w naszym regionie od 12 grudnia 2021 do 14 grudnia 2030.
Urząd Marszałkowski chce mieć gwarancję zwiększenia liczby połączeń, zlikwidowania problemu wykluczenia komunikacyjnego i białych plam na regionalnej mapie publicznego transportu pasażerskiego; zależy nam też, by lepiej sprofilowana siatka połączeń zachęciła do korzystania z kolei nowych pasażerów. Sprawa dotyczy m.in. Brodnicy, której obecność na kolejowym szlaku jest wyjątkowo marginalna. Zniknęło definitywnie połączenie z Iławą, do Golubia – Dobrzynia przez Wrocki, torowisko zarasta do Działdowa. Uchował się jedynie sporadyczny, bo towarowy, kontakt z Rypinem
- Tym przetargiem rozpoczynamy nowy rozdział w budowaniu oferty w pasażerskich przewozach szynowych w naszym regionie. Ufam, że wybrany przez nas model podziału zamówienia sprawi, iż samorządowe władze województwa będą mogły zagwarantować siatkę połączeń odpowiadającą potrzebom społecznym, także jeśli chodzi o częstotliwość i godziny kursowania pociągów. Ponieważ takie są oczekiwania mieszkańców, chcemy w tym nowym rozdaniu przywrócić połączenia sprzed obecnych, związanych m.in. z epidemią, ograniczeń. Liczymy, że przystępujące do przetargu podmioty przedstawią rozsądne, satysfakcjonujące wszystkie strony oferty – podkreśla marszałek Piotr Całbecki.
Powołany przez gospodarza województwa i działający pod jego kierownictwem specjalny zespół - którym zasiadają m.in. radni województwa wszystkich opcji politycznych oraz dyrektor marszałkowskiego Departamentu Transportu - zdecydował, że warunki te zostaną najlepiej spełnione, jeśli zamówienie zostanie zsegmentowane w wiele przemyślanych pakietów. W ten sposób wyszczególniono m.in. przywracane połączenia Toruń - Sierpc i Rypin - Brodnica, których reaktywacja jest odpowiedzią na apele i postulaty lokalnych społeczności.
Dodatkowym efektem nowego podejścia może się okazać swego rodzaju rewolucja na lokalnym rynku przewozowym, w tym możliwość wejścia na ten rynek mniejszych polskich firm posiadających licencje na obsługę pasażerskiego transportu kolejowego.
Oprac. (bd)
Napisz komentarz
Komentarze