Od 1 września ruszył nabór wniosków
Budżet obywatelski inaczej zwany partycypacyjnym to sposób ustalania wydatków gminy przy bezpośrednim udziale mieszkańców. To proces, który umożliwia mieszkańcom dyskusję i bezpośredni wpływ na decyzje o przeznaczeniu części budżetu publicznego na przedsięwzięcia zgłoszone bezpośrednio przez obywateli. Podczas sierpniowej sesji brodniccy radni przyjęli uchwałę określającą nowy regulamin budżetu. Pierwszym etapem realizacji budżetu jest składanie wniosków przez pełnoletnich mieszkańców Brodnicy. Nabór wniosków będzie trwał do 15 września. Następnie komisja weryfikacyjna powołana przez burmistrza zweryfikuje projekty pod względem formalno – prawnym.
Od 26 października do 10 listopada mieszkańcy miasta będą mogli oddawać swoje głosy na projekty, które uznają za najlepsze do realizacji. W głosowaniu będą mogli wziąć udział pełnoletni mieszkańcy miasta. Głosowanie odbywać się będzie poprzez wrzucenie do urny karty do głosowania, korespondencyjnie w zaklejonej kopercie z dopiskiem „Głosowanie – Budżet Obywatelski na rok 2021” na adres Urząd Miejski w Brodnicy ul. Kamionka 23 oraz w formie elektronicznej, za pomocą poczty elektronicznej w formie skanu, wpisując w temacie wiadomości „Głosowanie – Budżet Obywatelski na rok 2021”. Punkty oraz adres poczty elektronicznej o których mowa zostaną podane do publicznej wiadomości na stronie internetowej www.brodnica.pl oraz w serwisie BIP Urzędu Miejskiego w Brodnicy nie później niż 7 dni przed datą rozpoczęcia głosowania. Na stronach internetowych dostępny będzie wzór karty do głosowania. Mieszkaniec biorący udział w głosowaniu będzie mógł złożyć tylko i wyłącznie jedną kartę do głosowania. Na jednej karcie będzie można oddać swój głos na jeden wybrany projekt. Na Budżet Obywatelski przeznaczona zostanie kwota sześciuset tysięcy złotych. Ogłoszenie wyników nastąpi do 1 grudnia. Realizacja wybranych przez mieszkańców projektów rozpocznie się w 2021 roku. Szczegółowe informacje dotyczące budżetu obywatelskiego zawarte zostały w regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej www.brodnica.pl oraz w serwisie BIP Urzędu Miejskiego w Brodnicy w zakładce budżet obywatelski.
Ruszył Powszechny Spis Rolny
Od 1 września do 30 listopada na terenie Gminy Miasta Brodnicy prowadzony będzie Powszechny Spis Rolny. Mając na uwadze sytuację epidemiczną, na chwilę obecną realizowany on będzie jedynie metodą wywiadu telefonicznego, który będzie prowadzony od 16 września do 30 listopada 2020 r. przez rachmistrzów. Istnieje również możliwość dokonania samospisu internetowego na stronie internetowej GUS przez cały okres trwania spisu. Od 1 września w Urzędzie Miejskim w Brodnicy (p. 103) działa punkt do przekazania danych w ramach samospisu internetowego. Udział w spisie rolnym jest obowiązkowy.
Napisz komentarz
Komentarze