Nowe obowiązki nakładają na właścicieli pojazdów przepisy, które weszły w życie od 1 stycznia 2020 roku. Zgodnie z nimi właściciel pojazdu zarejestrowanego na terytorium Polski zobowiązany jest powiadomić starostę o zbyciu lub nabyciu pojazdu. Ma na to 30 dni. Może to uczynić przez internet za pośrednictwem profilu zaufanego. Za niedopełnienie obowiązku grożą kary.
1 stycznia 2020 r. wszedł w życie m.in. art. 140 mb pkt 2 zmienionej ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2018r. poz. 1990, ze zm.). Przepis określa, że kto będąc właścicielem pojazdu zarejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wbrew art. 78 ust.2 pkt 1, nie zawiadamia starosty o nabyciu lub zbyciu pojazdu, podlega karze pieniężnej w wysokości od 200 do 1000 zł. Warto jednak pamiętać, że zawiadomienie o zbyciu nie wymaga osobistego stawiennictwa w urzędzie. Czynność tę można wykonać za pośrednictwem profilu zaufanego e-PUAP. W przypadku braku konta na e-PUAP zawiadomienie o nabyciu lub zbyciu pojazdu wraz z wymaganymi dokumentami można przesłać na adres: Wydział Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Brodnicy, ul. Kamionka 18, 87-300 Brodnica. Na stronie www.brodnica.com.pl jest do pobrania wniosek, który należy wypełnić lub napisać wniosek własnoręcznie. Zawiadomienie o nabyciu pojazdu również nie wymaga wizyty w urzędzie. Wraz z wymaganymi dokumentami można je przesłać na adres Starostwa Powiatowego. Szczegółowe instrukcje oraz formularze dostępne są na stronie www.brodnica.com.pl
pm,
Napisz komentarz
Komentarze