Szwedzka firma nowym właścicielem marki i znaku towarowego Henri-Lloyd
Aligro Group ze Szwecji zakupiła markę Henri-Lloyd oraz znaki towarowe firmy, zmodyfikowano dotychczasowe logo pozostawiając tylko litery HL. Dotychczasowy Dyrektor na Polskę Andrzej Schuetz przeszedł na emeryturę.
Siedem lat temu zmarł Henryk Strzelecki, brodniczanin przebywający na emigracji, współtwórca – wraz z Augustynem Lloydem – firmy produkującej odzież na niepogodę, wkrótce odzież żeglarską, której znak firmowy Henri Lloyd znany był na morzach i oceanach przez brać żeglarską z wszystkich kontynentów. Swoje fabryki HL miał w Manchesterze oraz w Brodnicy. Dalsza historia Henri Lloyda potoczy się już bez polskiego akcentu. Nowi właściciele, może przez niedopatrzenie, zupełnie zapomnieli o polskim rodowodzie HL. W biznesie, jak się okazuje, ważniejsze są pieniądze a nie tradycja, emocje, tożsamość.
Nowi właściciele Henri-Lloyd tak piszą o swoich działaniach: Old Brand, Henri Lloyd jest jedną z niewielu prawdziwych brytyjskich marek. Przez nieustanne innowacje marka stała się znana z dostarczania odzieży ochronnej dla wczesnych zdobywców oceanów.
W tej chwili Henri Lloyd przechodzi przez kolejną rewolucyjną fazę niesamowitej historii: jesteśmy w trakcie ekscytującego procesu, w którym zmieniamy pozycję marki Henri Lloyd na przyszłość.
Istnieje wiele kluczowych zasad, w które mocno wierzymy i które będziemy stosować, abyśmy mogli pozycjonować koncepcję marki, aby odnosić sukcesy we współczesnym otoczeniu detalicznym, z poszanowaniem historii.
W ramach rozwoju marki zostało wprowadzone nowe logo symbolizujące powrót do dziedzictwa marki, a jednocześnie nowy początek podróży.
Przewodniczący i akcjonariusz kontrolujący Hans Eckerström wyjaśnia: po pierwsze, spojrzeliśmy głęboko i z szacunkiem na historię naszej marki - celem było połączenie się z naszym dziedzictwem i skupienie się na dążeniu do produkcji najlepszej odzieży żeglarskiej na świecie. Co ważne, wierzymy, że marka ma znaczącą szansę na rozwój na szerszym rynku poprzez rozwój naszej oferty odzieży.
Aby osiągnąć nasz pełny potencjał, musimy ponownie umieść nazwę Henri Lloyd jako wysoce ekskluzywną i zawsze będziemy bardzo selektywni co do miejsca produktu w którym go można kupić.
Magnus Liljeblad kontynuuje: jesteśmy dumni, że nasza nowa platforma technologiczna pozwoli nam także na współpracę i wyjątkowe i przełomowe rozwiązania z naszymi partnerami detalicznymi.
Abyśmy mogli pozycjonować wyłącznie Henri Lloyda, nie będziemy konkurować ceną jako głównym punktem sprzedaży w związku z tym nasze kanały dystrybucji i ceny będą to odzwierciedlać.
Bez wątpienia jest to ekscytujący czas dla wszystkich zainteresowanych marką i ważne jest, abyśmy się przenieśli naprzód zapewniając, że jesteśmy wierni naszym wartościom
Marka i cenne aktywa zostały nabyte przez grupę inwestorów kierowaną przez Hansa Eckerströma i CEO Magnusa Liljeblada w celu przywrócenia marki Henri Lloyd jako czołowej marki dla żeglarzy na całym świecie.
PS. Nam nowe logo HL nawiązuje naszym zdaniem do jednego z konkurentów: H/H, szkoda że w swoich informacjach prasowych nowy zarząd HL nie wspomina o polskich korzeniach firmy, opisując ją jako firmę z brytyjskimi korzeniami.
Oprac. (bd)

Napisz komentarz
Komentarze